Поведение,възможности и грижи за бебето през 7-мия месец


  Бебето е значително по-активно. Нуждае се от разнообразие на игрите и играчките и по-голям ареал за обитаване. Въпреки това се възвръща модата на кошарите и преносимите креватчета с падаща оградка. Те дават по-голяма сигурност за детето, може да си свършите някоя домашна работа. Бебето може да използува стените за да прави опити да се изправя. Условие за безопасност е отворите на мрежата или разстоянието между дървените решетки да не бъде по-голямо от 60 милиметра.

 Какво може да прави бебето?
Детето в седмия месец е много по-независимо и готово за подвизи – дръж камерата си в готовност! 
-малкото хваща;
-прехвърля предмет от ръка в ръка;
-пораства му първият зъб;
-има по-добър контрол над дъвкането и преглъщането;
-може да яде някои твърди храни;
-повдига се на ръце и крака;
-люлее се;
-то  зрително търси играчката, която е изчезнала; 
-имитира физически действия, ако са в репертоара му;
-съпротивлява се; 
-закача се (начало на хумора)
-малчуганът играе с гласните; 
-продуцира няколко звука на един дъх;
-слуша говора на другите;
-добре позиционира и балансира главата;
-засмуква пръстите на краката и смуче тези на пръстите;
-по-умело и коодинирано използува ръцете си
-имитира движенията на възрастните - пляскане , бършене, хранене;
-движи два предмета в двете си ръце. Хваща ги с пръсти и палец. Използува и двете си ръце при манипулации;
-може да държи чаша с двете си ръце и да отпива с помощ;
-обръща се с лекота по корем и гръб и обратно;
-избутва се нагоре с ръце и колене. Стои по-дълго с опора;
-свободно сменя положението на тялото;
-има достъп до предмети, до които по-рано не е имал,като се придвижва по свой начин;
-започва да подобрява пълзенето, като го прави в началото или странично или заднешком;
- пълзи в началото , като се придвижва с две ръце и влаче коремче и крака. В последствие активно помагат и крачката;
-увеличава се силата на краката.Стои по-дълго изправено и започва да прави опити само да се изправя чрез придърпване;
-може да помахва за довиждане;
-разпознава членовете на семейството;
-посочва нещо което иска;
-търси предметите, които са скрити. Разбира , че не са изчезнали;

Придобива представа за отдалеченост на предметите.Различава все повече детайли на предметите и отенъците на цветовете. Много е важно да се знае, че всички деца не се развиват еднакво и нямат еднакви постижения. Обикновенно се смята, че изоставането с два месеца не е патология. Ще ни претисни ако:
-Не са развити шийните мускули и не контролира главата;
-Ръцете или едната ръка са свити в юмрук и няма хващане;
-Не се обръща дори частично в някоя посока;
-Мускулния тонус е прекалено мек или стегнат;
-Няма никаква опора на краката;

С обувки или без обувки?
Всъщност на твоето бебче не са му нужни обувки, за да се научи как да ходи. Когато това стане, обувките или маратончиците ще пазят краката му. 

Трябва да разпознавате бебето, когато то е изморено. Започва да смуче пръстче, хваща краче, притваря очи, става раздразнително.

МНОГО Е ВАЖНО ПРЕЗ ТОЗИ МЕСЕЦ ДА РАЗПОЗНАЕТЕ ДАЛИ БЕБЕТО ИМА ДИСКРЕТНИ ПРОБЛЕМИ СЪС СЛУХА И ЗРЕНИЕТО. ПОНЯКОГА ТОВА Е ТРУДНО, НО СИ СТРУВА, ЗАЩОТО РАННОТО ОТКРИВАНЕ ВОДИ ДО УСПЕШНО ЛЕЧЕНИЕ. СЪВРЕМЕННАТА МЕДИЦИНА РАЗПОЛАГА С МЕТОДИ И ТЕХНИКА ЗА ОТКРИВАНЕ И ЛЕЧЕНИЕ НА ПОВЕЧЕТО БОЛЕСТИ.
ЗА ПОТОЛОГИЯ В ЗРЕНИЕТО МОЖЕ ДА ГОВОРИ:

-ДЕТЕТО НЕ ФОКУСИРА И НЕ ЗЪДЪРЖА ПОГЛЕДА СИ В ПРАВИЛНАТА ПОСОКА .
-ИМА МЪТНИНА В ЗЕНИЦИТЕ.
-ЗА ДА ВИ ВИДИ НАКЛАНЯ ГЛАВАТА СИ ПОД ОСОБЕН ЪГЪЛ
-ИМА ПАТОЛОГИЧНИ ДВИЖЕНИЯ НА ОЧИТЕ – ХОРИЗОНТАЛНО ИЛИ ВЕРТИКАЛНО.
-НОВОПОЯВИЛО СЕ И БЪРЗОПРОГРЕСИРАЩО КРИВОГЛЕДСТВО / СТРАБИЗЪМ/.

ЗА ПАТОЛОГИЯ НА СЛУХА ГОВОРИ:
- НЕ СЕ СТРЯСКА ПРИ СИЛЕН ШУМ. НЕ ОБРЪЩА ГЛАВА КЪМ ГОВОРЕЩИЯ.
- НЕ ГУКА И НЕ ЗАПОЧВА ДА БЪРБОРИ.
- НЕ РАЗПОЗНАВА ИМЕТО СИ.

РИСКОВИ ДЕЦА ЗА ПРОБЛЕМИ В СЛУХА И ЗРЕНИЕТО СА ТЕЗИ С НАСЛЕДСТВЕНА ПАТОЛОГИЯ /ИМАТ В РОДА СИ ТАКИВА ЗАБОЛЯВАНИЯ/, НЕДОНОСЕНИ ПРИ КОИТО Е ИЗПОЛЗВАНО ЛЕЧЕНИЕ С КИСЛОРОД В ПЕРИОДА НА НОВОРОДЕНОТО, ПРЕБОЛЕДУВАЛИ ТЕЖКА ИНФЕКЦИЯ.








Няма коментари:

Публикуване на коментар